poniedziałek, 16 maja 2016

vegan chocolate chip cookies z ... ciecierzycy!

Cześć!
Podjęłam dzisiaj ważną decyzję, przez kolejny miesiąc nie wypiję ani grama alkoholu, postaram się ograniczyć cukier do minimum,i jeść jak najzdrowiej. Czyli inaczej mówiąc, biorę się za siebie. Ale nie chce, żeby to było tylko czcze gadanie. W zeszłym roku jak się zawzięłam udało mi się schudnąć 10 kilo, więc wiem, że potrafię, teraz tylko muszę odnaleźć motywację. Generalnie jestem osobą, która uwielbia uprawiać wszelakiego rodzaju sport, ale kocham też jedzenie, kawę i wino (tak wiem, że nie każde wino jest wegańskie). Dlatego teraz muszę głównie skupić się a właściwym odżywianiu, żeby powtórzyć mój sukces z zeszłego roku, co nie będzie takie łatwe dla osoby pracującej w gastro(właściwie to na dwa etaty). Mam też nadzieję, że uda mi się utrzymać motywację na dłużej niż pół roku, i zdrowe odżywianie oraz ćwiczenia wejdą mi w nawyk już na zawsze.
Bardzo rzadko piekę torty czy ciasta, głownie dlatego, że nie ma ich kto potem jeść. Z racji tego, że żegnam się z przetworzoną żywnością,a mam dzisiaj ciężki dzień postanowiłam osłodzić sobie ten poniedziałek zdrowszą wersją ciastek, oto i one : zdrowsza wersja bardzo popularnych chocolate chip cookies!



SKŁADNIKI / ok.10 ciasteczek

  1. puszka odsączonej ciecierzycy (240g)
  2. 50 g masła orzechowego (ja użyłam masła bez dodatku soli i cukru)
  3. pół tabliczki gorzkiej czekolady 
  4. 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  5. kilka kropel aromatu waniliowego

PRZYGOTOWANIE :

  1. Nagrzewamy piekarnik do 250 stopni
  2. Do misy blendera wsypujemy ciecierzycę, masło orzechowe, proszek do pieczenia i aromat waniliowy, całość blendujemy na jednolitą masę.
  3. Dodajemy posiekaną czekoladę i mieszamy delikatnie, z masy formujemy w rękach ciasteczka,
  4. Na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia układamy ciasteczka  i pieczemy 15-20 min


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz