niedziela, 24 stycznia 2016

czekoladki lodowe

Chyba jedne z moich ulubionych słodyczy z dzieciństwa - czekoladki lodowe. W sumie przepis oryginalnie był na krówki, ale i ja i moi znajomi zdecydowanie twierdzimy, że bliżej im do czekoladek lodowych.
Ogólnie staram się unikać słodyczy jak ognia, ale akurat była okazja- dzień babci i dziadka, więc jako najstarsza wnuczka nie mogłam przyjść z pustymi rękoma. No a jak już miałam przyniesc jakieś łakocie to musiały być vegańskie!

Nie udało mi się ich pokroić w piękną, równa kosteczkę, ale i tak były pyszne ;)

SKŁADNIKI 

  1. 4 gorzkie czekolady min 70%
  2. 3 łyżeczki nierafinowanego roztopionego oleju kokosowego
  3. puszka (400ml) pełnotłustego mleka kokosowego -schłodzonego wcześniej w lodówce
  4. szklanka posiekanych orzechów ziemnych 



PRZYGOTOWANIE

  1. Połamaną czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, mieszam aż stworzy jednolitą masę z mlekiem kokosowym i olejem kokosowym
  2. Do masy wsypujemy posiekane orzechy, całość mieszamy
  3. Masę wylewamy do blaszki (bądź innej formy) wyłożonej papierem do pieczenia
  4. Po wystygnięciu przekładamy do zamrażarki na kilka godzin (moje spędziły tam całą noc)

smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz